Jesień nastraja nas do rozmyślań o kolorach i dlatego przygotowałam zadanie bardzo kolorowe. Skłoni naszych uczniów do mówienia, a tego nam, nauczycielom języków obcych zawsze na lekcjach brakuje.
Ćwiczenie jest niby proste, gdyż należy pokolorować pole przy podanym wyrazie na taki kolor, jaki przychodzi do głowy, a następnie opowiedzieć jaki kolor się wybrało i dlaczego.
Zadanie to zajmuje wbrew pozorom sporo czasu i pozwoli ćwiczyć nie tylko mówienie, ale też zaobserwować nastrój ucznia. Można ten pomysł wykorzystać na godzinie wychowawczej. To, w jaki sposób nasi uczniowie będą interpretować wybór kolorów, może pokazać jak odbierają otaczający ich świat. Ciekawe mogą być obserwacje dotyczące barw wybranych dla okresu życia, w którym właśnie się znajdują. Otwiera się tu wiele drzwi do głębszych dyskusji.
Przygotowałam wersję polską – na godzinę wychowawczą oraz niemiecką. Przetestowałam to zadanie z innymi nauczycielkami, które utwierdziły mnie w przekonaniu, że jest to dobre ćwiczenie do zabrania na lekcję języka obcego i pomogły przygotować wersję angielską. Dziękuję Wam. Stwierdziłyśmy również, że jest to zadanie bardziej dla starszych, niż młodszych, zarówno pod względem językowym jak i emocjonalnym.
Zrealizowałyśmy to ćwiczenie online. Przebiegło to bardzo sprawnie. Przesłałam plik PDF, na którym można rysować, w różnych kolorach lub wstawiać kolorowe kształty. Polecam je zatem do nauczania zdalnego.
Lubię projektować kolorowe materiały i tak było i teraz. Jednak, po konsultacji z siostrą mentalną, która stwierdziła, że kolor w tym przypadku mógłby wpływać na odpowiedź przerobiłam karty pracy są czarno-białe.
Pozdrawiam kolorowo i trzymajmy się zdrowo
Frau Buda