Kalendarz adwentowy po raz IV

Blog żyje swoim życiem, lata lecą i pojawiają się cykle, stałe elementy. Już za niedługo grudzień, więc zaczynamy tematy świąteczne. Jednym z nich jest kalendarz adwentowy – stałych element na moim blogu.

Pierwszy był bardziej dla nauczycieli wychowawców  – https://fraubuda.wordpress.com/2016/11/10/piornikowy-kalendarz-adwentowy/

Drugi dla nauczycieli języków obcych  –

https://fraubuda.wordpress.com/2016/11/10/piornikowy-kalendarz-adwentowy/

Trzeci dla przyjaciół i bliskich, chociaż nie zabrakło elementu językowego –

https://fraubuda.wordpress.com/2017/11/25/zadaniowy-kalendarz-adwentowy/

Dzisiaj czas na czwarty kalendarz, który będzie w formie LEPORELLO, czyli książeczki harmonijki.

Przygotowując ten kalendarz miałam na celu, by moi uczniowie ćwiczyli samodzielnie czytanie ze zrozumieniem, nauczyli się sporej ilości słówek oraz poprawnego pisania dat. A wszystko to w bardzo regularnych odstępach.

Napisałam 24 krótkie teksty o świętach lub zimie. Zostawiłam pod nimi miejsce na rysunek, a na samym dole umieściłam słówka kluczowe. Wszystko drukowałam w formacie A7. Uczniowie dostali pasek brystolu i pozaginali go w harmonijkę na szerokość kartki A7. Co lekcję, dostawali po jednej, po dwie, ewentualnie po 3 karteczki. W zależności jak często się spotykaliśmy. Wystarczyło im dosłownie 5 min, by odczytać tekst i uzupełnić słowniczek. Oczywiście sprawdzaliśmy również czy pamiętają poprzednie. W domu mogli narysować lub wykleić sobie do tego ilustrację. I tak z lekcji na lekcję, aż do świąt powstawały nowe leporella. Zrobiłam takie kalendarze w 4 klasach. Za każdym razem wprowadzałam niewielkie modyfikacje. Realizacja tego pomysłu przyniosła bardzo duże efekty – dzieci szybko uczyły się nowych rzeczy przy niewielkim nakładzie pracy.

Dla germanistów mam gotowe teksty. Dla anglistów … no cóż … może po poniedziałku coś się pojawi.

wszystkie karty do druku: Adventskalender po raz 4

Jednak dla tych, co nie mogą się doczekać mam inną propozycję: podzielcie klasę na grupy i rozdajcie tematy. Każda grupa niech napisze 3, 4 zdania na dany temat. Wybierze 4 do 5 kluczowych słówek i wspólnie stwórzcie adwentowe leporello.

 

Lista tematów do adwentowego leporello:

  1. Kalendarz adwentowy
  2. Wieniec adwentowy
  3. Co można robić zimą?
  4. Trzej Królowie
  5. Najwyższa góra w Niemczech.
  6. Mikołajki
  7. Sylwester w Niemczech.
  8. Pogoda w zimie.
  9. Ubrania zimowe.
  10. Choinka – piosenka
  11. Gdzie można w Niemczech jeździć na nartach.
  12. Żłóbek
  13. Życzenia świąteczne
  14. Jarmark bożonarodzeniowy
  15. Cicha noc, święta noc
  16. Ozdoby choinkowe
  17. Bałwan
  18. Choinka
  19. Czas adwentu
  20. Prezenty
  21. Sporty zimowe
  22. Nowy Rok
  23. Zima
  24. Wigilia

Zadanie nie na jedną i nie na dwie lekcje. Ale cóż tam, przecież czas na tematy świąteczne można uznać za otwarty.

W przygotowaniu tych tekstów pomagała mi moja studentka, której gorąco dziękuję i serdecznie pozdrawiam.

Was również pozdrawiam już trochę grudniowo.

Frau Buda

Jedna uwaga do wpisu “Kalendarz adwentowy po raz IV

  1. Pingback: Leporello

Dodaj komentarz