Koniec roku szkolnego

OX

Już niedługo koniec roku szkolnego. Utarło się, że nauczyciele dostają coś od swoich uczniów. Kwiatka, czekoladki, … . Dla mnie to zawsze krępujące. Przez cały rok odwracałam ten „zwyczaj” i to ja szykowałam drobiazgi dla moich uczniów, bo przecież są dla mnie bardzo ważni i chciałam, żeby się tacy czuli. Pamiętacie moje nieśmiertelne pudełka od zapałek na Wielkanoc – https://fraubuda.wordpress.com/2016/03/13/wielkanocne-szukanie-jajek/, lub znowu pudełka na dzień dziecka – https://fraubuda.wordpress.com/2016/05/17/dzien-dziecka/? Oczywiście okazji było więcej, a ja o nich pamiętałam.

Tym razem mam dla was propozycję na koniec roku. Nie jest to co prawda, to co szykuję obecnie, ponieważ moje sprytne dzieci, zaglądają na bloga od czasu do czasu, a wteDSC_2184dy nie byłoby niespodzianki, lecz pomysł, który wykorzystałam na Walentynki. Podobał im się bardzo, więc mogę wam go spokojnie polecić.

A co dostali? – Mianowicie kartkę, grę i coś słodkiego. Tym razem koszt był trochę większy, bo 1,80. No cóż, zaszalałam.

Kartkę zrobiłam sama, gra to klasyczne „kółko i krzyżyk”. Po niemiecku i po angielsku nazywa się ją tic tac toe. Czyli jak popularne cukierki. Wyczytałam kiedyś, że to gra przyjaźni, więc mi idealnie pasowała. Kupiłam tic tac’i dwukolorowe, tak, by mogli razem zagrać. Osoba, która wygra rozgrywkę, może zjeść wszystkie cukierki. Planszę do gry wzięłam z DSC_2186tej strony http://www.just-between-friends.com/wp-content/uploads/2014/01/Pink-Heart-Tic-Tac-Toe.pdf, ale jest ich w internecie całe mnóstwo.

Mało skomplikowane, nie ma aż tak dużo roboty, a radość jest. Co wy na to? Odwrócimy role na koniec roku?

8 uwag do wpisu “Koniec roku szkolnego

  1. Pingback: Skończyłem GIMNAZJUM, a jaka jest twoja supermoc ? czyli prezenty dla uczniów

    1. Ann

      Nie zgadzam się z Tobą Suzu. Szanowanie swojej pracy i docenianie jej właśnie polega na wzajemnym wspieraniu się w procesie nauczania. Nie oczekujmy, że to na koniec roku tylko my mamy coś dostać (my dostajemy za to wypłatę i jeszcze mają nam dziękować bo pracujemy?). Wdzięczność za dobrą współpracę dotyczy obu stron bo bez nich (bez dzieci) nie ma nas 🙂 I właśnie każdy kto kocha swoją pracę tym bardziej skorzysta z tego pomysłu 🙂 Dbajmy o nasze relacje z uczniami:)

      Polubione przez 2 ludzi

    2. Karola

      Odwracanie ról jest super! Przekonałam się o tym sama kiedy spotkałam na swojej drodze Frau Budę i zainspirowałam się jej pomysłami. Na zakończenie gimnazjum przygotowałam swoim wychowankom kolaż ze zdjęć z naszych wspólnie spędzonych lat – każdemu z nich napisałam dedykację dziękując indywidualnie za cechę, którą wniósł do naszego zespołu i za którą byłam wdzięczna. Jakie było ich zaskoczenie … a łzom nie było końca … aż mi się łezka w oku zakręciła … A uśmiech na twarzy uczniów i słowo uznania od rodzica to najlepsza nagroda dla nauczyciela. Obecnie dla moich pierwszaczków na każdą okazję przygotowuję drobne upominki. „Budząca się szkoła” – to hasło stało się moim mottem kolejnych etapów mojej przygody z edukacją.

      Polubione przez 1 osoba

  2. Ania K.

    Świetny pomysł. Uwielbiam Frau Bude za niestandardowe wskazówki, rady, scenariusze. Uwielbiam też robić prezenty moim uczniom. Uważam, że nauczyciel dostaje wynagrodzenie za swoją pracę, docenia nas dyrektor raz ma jakiś czas, ale największą nagrodą są dla mnie zadowoleni rodzice i dzieci! Na zakończenie roku wystarczy mi dobre słowo od moich wychowanków. Nauczyciel nie powinien oczekiwać niczego innego, ponieważ jego wartość nie tkwi w prezentach materialnych a w autorytecie!

    Polubione przez 2 ludzi

  3. Ania K.

    Na zakończenie roku podeszła do mnie maturzystka i powiedziała : „Ja nic dla pani nie mam… ale chciałabym panią przytulić i podziękować za lekcje, teatr i w ogóle „. Zobaczcie ile można w tym zdaniu odczytać. Przykro mi się zrobiło i zaznaczyłam, że dla mnie największym prezentem jest jej szacunek i docenienie moich starań . Wiecie jakie to straszne uczucie, że tak postrzega się nauczyciela na koniec roku… że trzeba mu coś dać? ?? !
    Ja nie chcę być takim belfrem! Kocham swoją pracę i młodzież. Ich szacunek jest największą wartością w dzisiejszych czasach!

    Polubione przez 1 osoba

  4. Danka K.

    Pamiętam,gdy mama kazała mi wręczyć kwiatek pani, której nie lubiłam… Wręczyłam,ale po co? Zostałam nauczycielką dzięki historyczce pani Romanowskiej.Mówię o niej innym od 30 lat!Szanuję i doceniam ją. Nie kwiat jest wyrazem poszanowania. To gest. Czasem pusty. Odwracanie ról to właściwie nazwa niepoprawna. Rolą uczniów w szkole nie jest wręczanie kwiatków,a nauczycieli przyjmowanie prezentów.. Rolą naszą jest rozwój uczniów,ich pozytywna motywacja. Sposoby osiągania celów dowolne-byle KREATYWNIE. Jak Frau Buda proponuje.

    Lubię to

  5. Pingback: … NA KONIEC ROKU SZKOLNEGO

Skomentuj

